Kiropraktor

En kiropraktor behandler problemer relatert til ledd, muskler & nerver. Det kan være problemer som ubehag i rygg, iskias, skivebråk, artrosi, nakkeblokk, ryggstøt, hofte- og kneproblemer, hælrygg, hodepine og musearm.

Kiropraktikk kan spores langt tilbake i tid. Ordene greske ordene “cheiro” og “praktikos” betyr “å gjøre for hånd”.

Ved kiropraktisk metodikk er et samspill mellom muskler, ledd og nerver for å normalisere funksjonene.

En kiropraktor behandler smerter og, eller skader årsaket av sykdommer, idrettskader, alderdom og mye andre årsaker som gjør at pasienten opplever smerter i muskler, ledd og nerver.

Noen vanlige smerter/plager som kan behandles med hjelp av kiropraktikk.

• Migrene, Sår hals: hodepine, nakkeblokk, svimmelhet
• Bryst ryggrad: skulderproblemer, tendinitt, musearm
• Lumbar ryggrad: tilbake skudd, iskias
• Arm / hånd: tennis / golfarm

Vanlige spørsmål

Hvilke symptomer og smerteforhold kan en kiropraktor behandle?

Som nenvt tidligere så behandler en kiropraktor plager og skader forårsaket av sykdommer i muskler, ledd og nerver. Her er eksempler på plager som kan behandles effektivt med kiropraktikk:

• Sår hals: hodepine, nakkeblokk, svimmelhet
• Bryst ryggrad: skulderproblemer, tendinitt, musearm
• Lumbar ryggrad: tilbake skudd, iskias
• Arm / hånd: tennis / golfarm

Hvordan kan jeg vite at kiropraktikken fungerer?

Kiropraktikk er basert på vitenskapelige metoder og er utviklet i tråd med dagens forskning.

Dagens kiropraktikk er en moderne medisinsk vitenskap, som er en del av Verdens helseorganisasjons medisinske byrå – CIOMS. For å få denne anerkjennelsen er det nødvendig at behandlingsmetoden viser høy sikkerhet og at behandlingseffekten er vitenskapelig dokumentert.

Er kiropraktikk en sikker behandlingsmetode?

Yes! Kiropraktikk er en svært trygg og sikker behandlingsmetode!

Ihvertfell når kiropraktikken blir utført av en sertifisert kiropraktor. Alvorlige komplikasjoner forbundet med kiropraktisk terapi er ekstremt sjeldne, mer sjeldne enn behandling med for eksempel medisiner.